stoppablufforetagen.blogg.se

Har du drabbats?

Kategori:

 
1. Ring din bank och spärra ditt kort! (och beställ ett nytt)
 
2. Läs orderbekräftelsen noggrant. Oftast är det först då du upptäcker att ett proverbjudande faktiskt leder till en prenumeration. Om du inte har fått en orderbekräftelse bör du skriva till bolaget och begära en
 
3. Du har en lagstadgad ångerrätt vid distansköp av varor inom EU. Skicka ett ångerbrev till företaget. Förklara att du inte vill genomföra köpet. Skaffa gärna kvitto från posten på att du har skickat brevet och spara en kopia av brevet som bevis. Du kan även ångra via e-post om företaget har en e-postadress. Kom ihåg att spara meddelandet som bevis. (kan göras inom 14 dagar)
 
4. Om dom har hunnit dra pengar från ditt konto: Du har rätt att kräva tillbaka pengarna, som du har betalt för produkten inklusive frakt. Har du betalt med kreditkort kan du vända dig direkt till kreditgivaren för att kräva återbetalning.
 
5. Använd inte produkten när den levereras. Ofta marknadsförs produkterna som provpaket, men i orderbekräftelsen kallas det välkomstpaket. För att kunna ångra köpet måste varan vara oanvänd.
 
6. Skicka tillbaka den oanvända varan. Det är du som ska betala returfrakten.

7. Efter att du har ångrat köpet är avtalet hävt och företaget får inte dra pengar från ditt konto. 
Reklamera till din bank om företaget ändå drar pengar. Visa då även upp ditt ångerbrev som du skickat till bolaget.
 
 
 
 
Ett exempel på ett ångerbrev finns i ett separat inlägg här i bloggen.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej, har givetvis köpt Power burn, från natur lab och har just i dag betalat dem:( lurar de alla? Har skrivit ett meddelande åt dem att jag säger upp fler paket! Där de skriver att de är ok, bör jag vara nervös?
    Mvh jennika

    Svar: Det här har inget med natura lab att göra! det finns vissa företag som också säger sig sälja dessa produkter men lurar folk.
    stoppablufforetagen.blogg.se

    2013-09-17 | 22:25:13
  • Marianne säger:

    Hej! Jag har gått på niten och beställde termoloss och powerburn av nåå som sägs heta Natura lab. Detta gjordes via en länk i facebook. Jag använde mig av ångerrätten och både mejlade och skrev i brev, satte på paketet och skickade tillbaks det oöppnade paketet. Fick svar på mail att abonemanget var upphävt, men ändå kommer ett nytt paket bara några dagar senare! Har nu skickat tillbaks det med med förtydligande ångersbrev! Jag har inte betalat nånting alls, livrädd för att de ska komma över mitt konto! min största oro och undran nu är: Kan detta bluffföretag skicka fakturan vidare så att det till slut kan bli inkasso och en prick hos skattemyndigheten? Hjälp! Med vänlig hälsning Marianne

    2014-01-28 | 12:28:16
  • Solweig Beck säger:

    Jag betalade de första paketen och förseningsavgiften 159kr/st .Det var fakturor med och på de nästa paket jag har fått står det att jag inte har någon returrätt och de kostar 329kr/st . Vad kan man göra åt detta är det någon som vet. Jag blir så arg på mig själv att jag gick på det.

    2014-09-01 | 22:16:23
  • carina säger:

    Beställde ett naturpreparat från natura lab för bättre sömn. Efter en tid fick jag produkt och inkassokrav samma dag!! Skickade tillbaka produkten dagen efter. Fick en ny leverans två veckor senare som även den returnerades. Nu har jag fått inkassokrav och hot om kronofogden!!

    ett riktigt blufföretag!!

    2016-05-11 | 20:07:10

Kommentera inlägget här: